plane

Blog

Świętokrzyskie Czaruje

Czas trwania projektu: 30 miesięcy

 

KLIENT: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego z siedzibą w Kielcach, została powołana w 2002 roku w celu rozwoju turystyki w regionie. Ponadto ma na celu integrację środowiska turystycznego w województwie świętokrzyskim poprzez współpracę sektora publicznego z sektorem gospodarki turystycznej oraz stowarzyszeniami działającymi w obszarze turystyki.

 

SYTUACJA:

  • Województwo Świętokrzyskie rozpoczyna przygotowania do swojej pierwszej, ogólnopolskiej kampanii promocyjnej.
  • Z przeprowadzonych badań wizerunkowych wynika, że region jest słabo rozpoznawalny oraz mało atrakcyjny turystycznie (przykładowo: nie występują żadne skojarzenia z turystyką rodzinną czy też wyjazdami na narty).
  • W Regionalnej Organizacji Turystycznej Woj. Świętokrzyskiego powstaje zespół roboczy do spraw wdrożenia działań promocyjnych, który stawia następujące cele kampanii: 
  1. Zmiana postrzegania województwa świętokrzyskiego jako regionu ubogiego turystycznie
  2. Ukształtowanie nowego wizerunku województwa jako regionu posiadającego unikalne miejsca, kulturę i tradycję
  3. Podkreślenie i poinformowanie o uniwersalności regionu w kwestii rozmaitych form wypoczynku, szczególnie dla rodzin zainteresowanych wyjazdami weekendowymi

 

DZIAŁANIA:

  • Pomoc w przygotowaniu strategii rozwoju i promocji markowych produktów turystycznych województwa, dzięki czemu kampania od początku została nakierowana nie tylko na sam wizerunek regionu, ale i na konkretną ofertę dla turysty oraz branży turystycznej.
  • Koordynacja badań wizerunkowych, określającymi potencjał marki regionu oraz jej cechy wizerunkowe w otoczeniu konkurencyjnym.
  • Przygotowanie koncepcji działań promocyjnych i współpraca merytoryczna przy przeprowadzanych przetargach na produkcję i emisję spotów telewizyjnych oraz kreację billboardów i zakup nośników outdoorowych.
  • Koordynacja realizacji kampanii telewizyjnej oraz reklamowej w latach 2009 – 2010.
  • Przygotowanie i przeprowadzenie kreatywnych eventów promocyjnych, wspierających komunikację telewizyjną oraz outdoorową (m.in. Czarownice i 1000 mioteł w Warszawie w 2009 roku oraz Świętokrzyski Zjazd Czarownic w 2011).
  • Stałe doradztwo wizerunkowe, m.in. przy przeprowadzaniu konkursu na hasło promocyjne regionu.
  • Prowadzenie biura prasowego kampanii oraz aranżacja materiałów na temat świętokrzyskiego w mediach ogólnopolskich, branżowych i regionalnych.
  • Stworzenie i zarządzanie profilami Województwa na platformach społecznościowych (Facebook, Blip, YouTube, Nasza Klasa).
  • Opracowanie koncepcji i przeprowadzenie nietypowych akcji promocyjnych w internecie  - m.in. projektu Magiczne Życzenia, czyli akcji składania życzeń świątecznych przez celebrytów za pomocą specjalnie przygotowanej strony na portalu Onet.pl oraz KrainaCzarownic.pl, czyli pierwszego w Polsce regionalnego bloga skierowanego do rodziców i dzieci, czyli głównych grup docelowych regionu).
  • Prowadzenie stałej komunikacji na forach internetowych dotyczących turystyki, bieżąca reakcja na zapytania dotyczące atrakcji świętokrzyskiego.
  • Współpraca PR przy organizacji dwóch edycji telewizyjnego widowiska Sabat Czarownic, których oglądalność przekroczyła 2 miliony widzów dla każdej z edycji.
  • Doradztwo wizerunkowe przy prowadzonych projektach filmowych, m.in. przy lokowaniu regionu w serialu Ojciec Mateusz w TVP1.

 

EFEKTY:

  • Zmiana wizerunkowa regionu, potwierdzona badaniami TNS Pentor w 2011 roku – aż 58% respondentów wskazało Świętokrzyskie jako kierunek turystyki rodzinnej (w 2009 takie skojarzenie nie istniało), 30% jako kierunek weekendowych wypadów na narty, a 32% wskazało region jako idealny na weekendowy wypad z rodziną lub znajomymi (w 2009 roku odsetek ten wynosił 18%).
  • Ponad 700 materiałów w mediach ogólnopolskich i regionalnych (m.in. TVP, TVN, Newsweek, Tina, Polityka, Gazeta Wyborcza) o łącznej wartości reklamowej przekraczającej 2 mln złotych. 
  • Ponad 11 tys. odsłon spotu reklamowego umieszczonego na portalach społecznościowych w pierwszej fazie kampanii.
  • Strona społecznościowa regionu w pierwszej trójce najbardziej aktywnych stron regionalnych (wg danych Facebook.com).
  • Wzrost liczby turystów korzystających z noclegów w regionie o 5,9% w 2010 roku i kolejno o 8,5 % w 2011 roku (wg danych GUS).
  • Hasło promujące region („Świętokrzyskie Czaruje – poleć na weekend”) znalazło się w ścisłej czołówce najlepiej ocenianych haseł wg. rankingu Rzeczpospolitej w 2010 roku.
  • Główna nagroda – GRAND PRIX na Festiwalu Promocji Miast i Regionów Złote Formaty 2010 za najlepsze działania promocyjne wśród wszystkich regionów.