plane

Blog

StarForce

Czas i miejsce: I edycja (2009) -Toruń , II edycja (2010) – Bydgoszcz

 

KLIENT: Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna

StarForce została zorganizowana przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, przy współpracy członków Legionu 501 (Polish Garrison), Rebel Legionu (Eagle Outpost) i fanklubów Star Wars z Bydgoszczy i Torunia. Patronat nad imprezą sprawowała Polska Organizacja Turystyczna.

 

SYTUACJA (2009)

  • Duży potencjał organizacyjny w postaci dwóch prężnie działających fanklubów miłośników Gwiezdnych Wojen – toruńskiego i bydgoskiego.
  • Dotychczasowe zjazdy fanów odbywały się w wąskiej społeczności skupionej wokół portali miłośników Gwiezdnych Wojen.
  • Potencjalna kotwica medialna w postaci 30-tej rocznicy premiery Gwiezdnych Wojen w Polsce.
  • Toruń – miasto kojarzone z tematyką kosmiczną, dzięki Kopernikowi oraz Obserwatorium w Piwnicach pod Toruniem.
  • Impreza podzielona na dwie części – otwartą dla wszystkich (sobota) i zamkniętą dla zarejestrowanych wcześniej fanów (piątek i niedziela) – problem informacyjny.

 

SYTUACJA (2010)

  • Zgodnie z założeniami organizatorów, druga edycja imprezy zostaje przeniesiona do Bydgoszczy, miasta praktycznie w ogóle nie kojarzonego z tematyką kosmiczną.
  • Poprzednia edycja imprezy odbiła się szerokim echem w mediach, w związku z czym wymagania w stosunku do Agencji zostały zwiększone.
  • Możliwość skorzystania ze wsparcia reklamowego (outdoor), jako nagrody za poprzednią edycję imprezy (uznanej za najlepszy event promocyjny 2009 roku).
  • Impreza podzielona na dwie części – otwartą dla wszystkich (sobota) i zamkniętą dla zarejestrowanych wcześniej fanów (piątek i niedziela) – problem informacyjny.

 

DZIAŁANIA (2009)

  • Rozszerzenie grupy docelowej Imprezy o turystów, rodziny z dziećmi z północnej Polski oraz o fanów Gwiezdnych Wojen niezrzeszonych w żadnych formalnych i nieformalnych organizacjach (tzw. fandomach).
  • Sprowadzenie do Torunia dwóch aktorów, odtwarzających drugoplanowe role w Gwiezdnych Wojnach.
  • Zainteresowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich tematem StarForce 2009.
  • Działania wirusowe w Internecie, w tym aktywna komunikacja przed i w trakcie imprezy w serwisie mikroblogingowym Blip.pl.
  • Założenie i prowadzenie kanału na temat StarForce na portalu YouTube, gdzie uczestnicy mogli dołączać swoje wideorelacje z imprezy.
  • Prowadzenie biura prasowego podczas imprezy.

 

DZIAŁANIA (2010)

  • Sprowadzenie do Bydgoszczy aktora odtwarzającego jedną z głównych ról w Gwiezdnych Wojnach – Dawida Prowse’a (Darth Vader).
  • Kampania informacyjna prowadzona przez dwa miesiące (sierpień i wrzesień 2010 r.), której celem było nagłośnienie wydarzenia w całej Polsce oraz promocja miasta Bydgoszcz i jej nowootwieranej opery, gdzie odbywała się część Imprezy.
  • Kampania prowadzona w kanałach tradycyjnych oraz internetowych.
  • Pierwsza faza kampanii (sierpień):
  1. - zainteresowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich tematem StarForce 2010.
  2. - początek kampanii outdoorowej w Bydgoszczy, Toruniu oraz w Warszawie.
  • Druga faza kampanii (wrzesień)
  1. - nasilenie działań media relations, rozszerzonych również o media zajmujące się gwiazdami i tzw. „wydarzeniami tygodnia” – koordynacja wywiadów z Dawidem Prowse’m
  2. - wyszukiwanie zorganizowanych grup fanów wybierających się na Imprezę i aranżacja wywiadów z nimi w lokalnych mediach. Zwiększenie zasięgu informacji o Imprezie w całej Polsce.
  • Prowadzenie biura prasowego podczas imprezy

 

EFEKTY (2009)

  • Ogromne zainteresowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich:
  1. - ponad 70 publikacji w ciągu zaledwie 3 dni od wydarzenia,
  2. - kilkudziesięciu obecnych dziennikarzy,
  3. - stała obecność reporterów i wozów transmisyjnych ogólnopolskich stacji telewizyjnych – TVP INFO i TVN 24,
  • Ponad 6500 uczestników imprezy.
  • Decyzja Klienta o ponownym powierzeniu Planet PR opieki medialnej nad imprezą w kolejnej edycji.
  • Główna nagroda w Festiwalu Promocji Miast i Regionów (Złote Formaty) za najlepszy event promocyjny w 2009 roku.

 

EFEKTY (2010)

  • Zwiększone w stosunku do 2009 roku zainteresowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich:
  1. - blisko 200 publikacji medialnych, z czego 30 telewizyjnych.
  2. - obecność przedstawicieli wszystkich wiodących mediów .
  3. - relacje na żywo w telewizjach TVP 1, TVP 2, TVN, TVN24, Polsat i Polsat News oraz w radiu RMF FM.
  • W każdym materiale i publikacji wymieniana nazwa miasta oraz organizatora imprezy (K-POT).
  • Ponad 20 000 uczestników imprezy.
  • Decyzja Klienta o ponownym powierzeniu Planet PR opieki medialnej nad imprezą w kolejnej edycji.
  • Podsumowanie Dawida Prowse’a na oficjalnym blogu: „StarForce 2010 to jeden z lepszych eventów w ponad 30-letniej historii Gwiezdnych Wojen”.