plane

Blog

Noc Robotów

Czas trwania projektu: 4 miesiące

 

KLIENT: Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP

Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów działa w obszarach automatyzacji i robotyzacji produkcji i transportu oraz systemów kontroli jakości. Jest jedynym w Polsce producentem najwyższej jakości mobilnych robotów do zastosowań antyterrorystycznych i stałym dostawcą służb specjalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i utrzymanie porządku (Policja, Wojsko Polskie, Straż Graniczna, BOR).

 

SYTUACJA:

  • Działalność Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów dobrze znana w samej branży, ale nie opinii publicznej. 
  • PIAP wychodzi z inicjatywą zorganizowania „drzwi otwartych” w sposób kreatywny i wyróżniający się na tle innych tego typu wydarzeń w Polsce.
  • Agencja staje przed potrzebą nagłośnienia nietypowego eventu w całej Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem województwa mazowieckiego.
  • Informacja o różnorodności i innowacyjności robotów tworzonych w PIAP i pod jego patronatem ma dotrzeć do decydentów oraz do osób młodych, które chcą związać swoją przyszłość z naukami technicznymi.
  • Event ma być również atrakcją dla mieszkańców Warszawy i okolic, którzy po raz pierwszy będą mogli zajrzeć do PIAP i zobaczyć jakie roboty powstają w Polsce.  

 

DZIAŁANIA:

  • Opracowanie koncepcji i przygotowanie wszystkich materiałów promocyjnych – nazwy eventu i hasła promocyjnego, strony internetowej eventu, plakatów, ulotek oraz specjalnego folderu informacyjnego dla decydentów.
  • Koordynacja dystrybucji plakatów i ulotek na terenie Warszawy
  • Przygotowanie filmu promocyjnego, będącego relacją z eventu. 
  • Prowadzenie biura prasowego eventu wraz z aranżacją materiałów na temat samej Nocy Robotów, jak i rozwiązań z zakresu robotyki, powstających w naszym kraju. 
  • Przygotowanie i przeprowadzenie akcji internetowej w serwisie społecznościowym Facebook oraz platformie mikroblogowej Blip.pl
  • Współpraca z blogerami przed i po evencie celem zainteresowania ich wydarzeniem, a następnie pozyskania od nich ciekawych galerii zdjęć (publikacja na stronie) i opinii dotyczących imprezy.

 

EFEKTY:

  • Na Noc Robotów przybyło blisko 4 tys. osób (celem postawionym przez Klienta było frekwencja na poziomie 2500)
  • Ukazało się ponad 120 publikacji medialnych dotyczących, m.in. w TVP 1, Polsacie, TVN Turbo, Polskim Radiu PR 1, Polska The Times, Onet.pl, Interia.pl, Wp.pl.
  • W ciągu tygodnia przed wydarzeniem stronę nocrobotow.pl odwiedziło 20 000 osób, w tym w dniu 21 maja (dzień imprezy) – blisko 2 500.
  • Przemyślana budowa strony pozwoliła na jej efektywność – średni czas spędzony na stronie przez jednego użytkownika wyniósł 3 minuty 17 sekund sprawnie kierując ruch do atrakcji, a także do poszczególnych map.