plane

Blog

Matma mnie kręci!

Czas trwania projektu: 8 miesięcy

 

KLIENT: Casio kalkulatory

Casio – to światowy lider w produkcji nowoczesnych kalkulatorów. Ideą funkcjonowania firmy Casio na rynku jest aktywny udział w życiu społeczeństwa głównie poprzez wspieranie badań edukacyjnych w zakresie stosowania nowych technologii w nauczaniu. Na przestrzeni ponad 41 lat obecności na światowym rynku elektroniki użytkowej, firma sprzedała ponad miliard kalkulatorów na całym świecie.

 

SYTUACJA:

  • Głównym celem postawionym przed Agencją była promocja matematyki przy wykorzystaniu najważniejszych narzędzi social media
  • Dodatkowymi:
  • budowa realnej społeczności wokół marki Casio na Facebooku.
  • promocja bloga prowadzonego przez Klienta.
  • główną grupę docelową stanowili uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i liceów oraz studenci kierunków ścisłych.
  • rodzice aktywnie uczestniczący w procesie edukacji swoich dzieci oraz nauczyciele, tworzyli grupą pośrednią.

 

DZIAŁANIA

  • Przygotowanie strategii spójnej komunikacji dla brand page`a Kalkulatory i mikroblogów (Blip, Twitter)
  • Budowa ciekawego contentu przyciągającego uwagę osób zainteresowanych matematyką i kwestiami związanymi z edukacją w Polsce i na świecie.
  • Opracowanie i nagłośnienie medialne konkursu.
  • Przeprowadzenie konkursu bez wykorzystania dedykowanej aplikacji konkursowej, w sposób nie naruszający regulaminu Facebooka
  • Promocja ogólnopolskiego konkursu filmowo-matematycznego „Matma mnie Kręci” skierowanego do ludzi młodych (uczniów, studentów).
  • Formuła konkursu wykorzystywała najważniejsze narzędzia social media oraz angażowała internautów w jego przebieg.
  • Opracowywanie pierwszej na świecie aplikacji na Facebooka, umożliwiającej przygotowanie do egzaminu maturalnego z matematyki.
  • Program generował codziennie jedno pytanie maturalne. Osoba korzystająca z aplikacji miała możliwość sprawdzenia swojej skuteczności tj. ilości poprawnie rozwiązanych zadań. Informacja na temat jej udziału w przygotowaniach od matury na Facebooku, była widoczna dla wszystkich znajomych – element „wirusowy”
  • Koordynacja i nagłośnienie poprzez social media, projektu skierowanego do osób przygotowujących się do egzaminu maturalnego z matematyki.
  • „Darmowe korepetycje matematyczne”  -  seria cotygodniowych wykładów w Warszawie, Poznaniu i Katowicach, realizowanych we współpracy z uczelniami wyższymi.

 

EFEKTY

  • 1800 fanów strony Kalkulatory.pl w ciągu pierwszego etapu działań na Facebooku, bez wykupionej wcześniej reklamy
  • Treść zamieszczanych informacji na brand page`u Kalkulatory, zawsze spotyka się z dużym zainteresowaniem fanów strony, co objawia się wysokim współczynnikiem ilością tzw. interakcji
  • W ciągu trzech miesięcy trwania konkursu Matma mnie Kręci nadesłano ponad 60 filmów
  • Filmy kanału konkursowego w serwisie You Tube zanotowały ponad 1 milion wyświetleń
  • W listopadzie 2010 kanał konkursu Matma mnie Kręci był najpopularniejszym kanałem You Tube na świecie.
  • Zwycięski film III edycji obejrzało ponad 500 tys. internautów.
  • W ciągu 48 godzin z aplikacji skorzystało ponad 3000 użytkowników Facebooka.
  • Aplikacja wśród opinii wielu mediów zmieniła postrzeganie Facebooka jako miejsca kojarzonego tylko i wyłącznie z rozrywką
  • Po 8 miesiącach słowo „kalkulatory” w internecie jest utożsamiane z marką Casio, a ta z kolei z nietypowymi, nowatorskimi i nowoczesnymi formami promocji matematyki w Polsce
  • Blog prowadzony przez Klienta, stanowi inspirację do spotkań z mediami, podczas których jego autor występuje w roli eksperta ds. nowoczesnych form promocji edukacji w Polsce.
  • Każdemu z 12 wykładów w ramach projektu Darmowe korepetycje matematyczne, towarzyszyła wysoka frekwencja i zainteresowanie uczestników