plane

Blog

Lifepak – Ratunek dla serca

Czas trwania projektu: 24 miesiące

 

KLIENT: Physio-Control, dział Medtronic Poland Sp. z o.o.

Physio-Control, Dział Medtronic Poland jest czołowym producentem i dystrybutorem sprzętu do ratowania życia (seria defibrylatorów LIFEPAK®), urządzenia do automatycznej resuscytacji LUCAS™ oraz dostawcą rozwiązań z zakresu telemedycyny (sieć LIFENET®). Misją firmy jest pomaganie ofiarom w nagłych stanach kardiologicznych, począwszy od pierwszej pomocy udzielanej na miejscu zdarzenia, przez opiekę jednostek pogotowia ratunkowego, aż do stabilizacji stanu pacjenta w ośrodku zdrowia.

 

SYTUACJA:

  • Powszechny dostęp do defibrylacji praktycznie w Polsce nie istnieje (stan na 2007 rok). Defibrylatory są postrzegane przez opinię publiczną tylko w kategorii zaawansowanego urządzenia medycznego, będącego na wyposażeniu karetek pogotowia oraz szpitali.
  • Znikoma znajomość na rynku pozamedycznym automatycznych defibrylatorów zewnętrznych oraz możliwości ich wykorzystania w miejscach publicznych.
  • Medtronic Poland cieszy się dobrą reputacją w świecie medycznym, dostarczając wysokiej klasy wyposażenie oraz przestrzegając wysokich norm etycznych.
  • Physio-Control, dział Medtronic Poland wprowadza na rynek zewnętrzne defibrylatory marki Lifepak z kategorii AED (Automated External Defibrillator).
  • Agencja na etapie wstępnej współpracy uczestniczy w pilotażowym projekcie powszechnego dostępu do defibrylacji w Trzebinii, woj. Małopolskie.

 

DZIAŁANIA:

  • Opracowanie strategii działań PR, uwzględniających działania edukacyjne, lobbyingowe oraz reklamowe.
  • Prowadzenie biura prasowego projektu wraz z aranżacją materiałów na temat zarówno produktów marki Lifepak jak i idei powszechnego dostępu do defibrylacji w mediach ogólnopolskich oraz regionalnych.
  • Współorganizacja i nagłaśnianie pokazów udzielania pierwszej pomocy przy użyciu defibrylatorów AED w miejscach publicznych (galerie handlowe, festyny rodzinne) w całej Polsce.
  • Współprowadzenie strony internetowej poświęconej tematyce AED w Polsce (m.in. zawierającej mapę defibrylatorów).
  • Współpraca przy aranżacji wstąpień ekspertów z Physio-Control na seminariach branżowych oraz konferencjach dla samorządowców.
  • Aranżacja spotkań ekspertów Physio-Control z przedstawicielami lokalnych samorządów w celu propagowania idei powszechnego dostępu do defibrylacji.
  • Pomoc w opracowywaniu materiałów promocyjnych (reklamy, broszury informacyjne, materiały wystawiennicze).

 

EFEKTY:

  • Ponad 600 materiałów poświęconych tematyce powszechnego dostępu do defibrylacji w Polsce, w tym ponad 250 dedykowanych stricte produktom marki Lifepak, w mediach ogólnopolskich, regionalnych oraz branżowych. Częste używanie słowa Lifepak jako synonimu słowa defibrylator.
  • Zwiększone zainteresowanie zakupem defribylatorów Lifepak AED zarówno przez instytucje prywatne, jak i samorządy (pojawienie się przetargów na zakup defibrylatorów AED).
  • Uruchomienie dużych projektów sieci defibrylatorów AED, jak np. krakowski Impuls Życia, przy którego opracowywaniu brali udział eksperci z Physio-Control. 
  • Przełożenie pozytywnego wizerunku idei na markę Physio-Control i jej inne produkty. 
  • Powstanie dużo samodzielnych inicjatyw wdrażania programów AED w Polsce oraz stron dedykowanych tej tematyce.