plane

Blog

Tagi

Archiwum

Regiony silne społecznościami, czyli Planet PR na Internetbeta

/ 20 września 2010 /

W drugi dzień konferencji, o 15:30, zaczęłąm swoją prelekcję  – o regionach i ich sile tkwiącej w społecznościach. Choć pozornie chyba każdy z nas czuje, że to "zwykli ludzie"  (mieszkańcy, turyści) są grupą najczęściej darzoną zaufaniem w zakresie informacji o danym miejscu, to jednak niewiele osób kojarzy, że regiony mają w swoim zasięgu niezwykłą potęgę, jaką może poszczycić się niewiele marek (tych największych i najbardziej znanych). Tą potęgą są właśnie zaangażowane społeczności, które z miłości do danego miejsca, z pasją i nierzadko niezwykłymi pomysłami, promują je. Internet otworzył im drzwi do możliwości, jakich wcześniej nie było, a blogi, fora i portale społecznościowe spotęgowały efekt do rozmiarów, jakich trudno było się spodziewać.
To właśnie ci ludzie znają miejsca, do których nie trafiają autorzy przewodników, pokazują zdjęcia, które czasem przekonują lepiej niż te w prasie turystycznej i to właśnie oni działają niezależnie od tego, czy kampania promocyjna trwa, czy też się już skończyła.
I choć dziś widać, że jeszcze nie każdy region, czy miasto czują tę siłę i mają pomysł na jej wykorzystanie, to już pojawiają się jaskółki, które warto obserwować, a nawet za nimi podążać ;)

Na poniższych zdjęciach (autorstwa Piotra Kordysa) jestem ja, w trakcie prelekcji, oraz – w lekko zamazanym tle – Łukasz (na innej prelekcji, chyba ze 2 godziny wcześniej).

A jeśli ktoś ma ochotę dowiedzieć się więcej – zapraszam – mail, kontakt GL, LI – wszystko można znaleźć tu.

Anna Watza