plane

Blog

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski@planetpr.pl

  • Anna Watza
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza@planetpr.pl

  • Malgorzata_Szywala
    Małgorzata Szywała

    tel. 666 300 053

    m.szywala@planetpr.pl

  • Dorota_Ryciak
    Dorota Ryciak

    tel. 666 300 052

    d.ryciak@planetpr.pl

  • Katarzyna Banas
    Katarzyna Banaś

    tel. 666 300 054

    k.banas@planetpr.pl

  • Izabela Ozaist
    Izabela Ozaist

    tel. 666 300 057

    i.ozaist@planetpr.pl

  • Karolina Potempa
    Karolina Potempa

    tel. 666 300 058

    k.potempa@planetpr.pl

  • Magdalena Wymazala
    Magdalena Wymazała

    tel. 666 300 051

    m.wymazala@planetpr.pl

  • Sylwia Wozniak
    Sylwia Woźniak

    tel. 012 376 42 70

    s.wozniak@planetpr.pl

test

Sposoby na atrakcyjną lekcję

Jak zatem wyposażyć szkołę by zaoszczędzić czas, ułatwić nauczycielom przygotowanie materiałów dydaktycznych i co najważniejsze zainteresować uczniów tematem lekcji?

Jednym z rozwiązań jest wyposażenie klasy w sprzęt do komunikacji wizualnej. Wiedza przekazana uczniom za pomocą obrazów w większym stopniu zaabsorbuje ich uwagę, aniżeli monotonny wykład. Nauczycielom natomiast umożliwi prezentowanie materiału zachowanego w wersji elektronicznej, który można łatwo odtwarzać i edytować.

By zaoszczędzić czas lekcyjny szczególną uwagę należy zwrócić na rozmiary i mobilność wyposażenia szkolnego. Produkty powinny być lekkie i łatwe do przenoszenia. Dzięki temu będzie z nich mogło korzystać wielu uczniów i nauczycieli.

Nowoczesne urządzenia, za pomocą których nauczyciele mogą zwiększyć zainteresowanie i percepcję uczniów to m.in. wizualizery, kalkulatory graficzne i tablice interaktywne

Wizualizery wyposażone są w zintegrowaną kamerę wideo. Podłączając do niego projektor można na dużym ekranie pokazać uczniom pomoce dydaktyczne, zarówno w formie wydruków jaki i trójwymiarowych przedmiotów. Dzięki temu każdy uczestnik zajęć może w tym samym momencie dokładnie obejrzeć np. wyżłobienie w skale, czy cenną monetę.

Natomiast kalkulatory graficzne Casio dają uczniowi narzędzie do tworzenia matematycznego laboratorium. Z ich pomocą można eksperymentować, stawiać hipotezy i weryfikować je. Czyli robić wszystko to co jest istotą matematyki. Dotykowy ekran takiego urządzenia działa analogicznie jak pulpit w komputerze, w efekcie za sprawą kilkunastu aplikacji obliczeniowych kalkulator zmienia się w mini komputer matematyczny.

Tablica interaktywna jest bardziej ogólnym urządzeniem, które w określonych przypadkach może wspomóc i zwiększyć atrakcyjność lekcji. Umożliwia ona m.in. współpracę z programami komputerowymi jak Class Pad Manager, który oferuje bardzo duży pakiet obliczeniowy. Pełne wykorzystanie możliwości tablicy i programu, sprawia, iż uczestnik zajęć może wykonywać obliczenia „klikając” na odpowiednie klawisze na tablicy, która wówczas wygląda jak ekran dotykowy popularnych smartfonów (przykład:www.youtube.com/watch?v=osZDejNiDTQ&feature=youtu.be).

Obrazowanie wiedzy w takcie trwania zajęć lekcyjnych odgrywa ważną rolę. Przy wprowadzaniu tego typu metody nauczania obok znajomości stylu uczenia się uczniów, istotną funkcję pełni umiejętność efektywnego połączenie wizualnych i werbalnych sposobów przekazywania wiedzy. Prezentowanie zagadnień za pomocą obrazów zwraca uwagę na przedstawiany temat lub przedmiot, zwiększając zainteresowanie uczniów. Natomiast nauczyciele, poprzez przygotowanie materiałów w wersji elektronicznej, mogą je wielokrotnie powielać i dowolnie modyfikować.