plane

Blog

test

Śniadaniowa Klasa rozwija się

Zakłady Tłuszczowe Bielmar Sp. z o.o.  – producent Margaryny Śniadaniowej, zainicjowały trzecią edycję ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Śniadaniowa Klasa. Ambasadorką akcji została znana dziennikarka telewizyjna oraz mama dwóch córek, Anna Popek.

Śniadaniowa Klasa to ogólnopolska akcja mająca na celu promowanie zasad prawidłowego odżywiania, ze szczególnym uwzględnieniem śniadań, jako podstawowego posiłku w ciągu dnia. Program składa się z kilku elementów, skierowanych do szkół podstawowych, rodziców oraz klubów sportowych.

Naszym głównym zadaniem jest podkreślenie istotnej roli śniadania w codziennym życiu – mówi Aleksander Szałajko, specjalista ds. komunikacji ZT Bielmar Sp. z o.o. – Ze względów dietetycznych śniadanie stanowi podstawę każdego dnia, gdyż dostarcza nam potrzebnych substancji odżywczych, z których czerpiemy energię. Posiłek ten spełnia również funkcje społeczne; zacieśnia więzy rodzinne, buduje relacje i jest swoistym rytuałem, który może pozytywnie nastroić nas na cały dzień. Dlatego warto celebrować spotkania przy stole – szczególnie w weekendy, kiedy mamy więcej wolnego czasu.

W ramach działań adresowanych do dzieci organizowane będą warsztaty edukacyjne i konkurs dla uczniów II i III klasy szkoły podstawowej. Nauczyciele otrzymają od organizatorów gotowe scenariusze lekcji dotyczące prawidłowego odżywiania. Do rodziców skierowany będzie natomiast konkurs „Śniadanie się opłaca” oraz spotkania z dietetykami i lekarzami.

Jedną z części kampanii jest również akcja Śniadaniowa Drużyna, w ramach której opieką dietetyczną objętych zostanie 10 wybranych szkolnych klubów koszykówki dziewczęcej z całej Polski. Program polegać będzie na ułożeniu specjalnej diety dostosowanej do potrzeb młodych sportowców oraz bieżących konsultacjach.

Więcej informacji na temat programu  Śniadaniowa Klasa znajduje się na stronie www.sniadaniowaklasa.pl