plane

Blog

test

Rzeszów promowany nowymi technologiami

278_ Rynek fot Tadeusz Poźniak

Jak promować miasto w dobie smartphone’ów i tabletów? Jak dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i budować swoją przewagę? Jak udowodnić, że jest się miastem nowoczesnym i innowacyjnym? Odpowiedzi na te pytania może udzielić miasto Rzeszów, w którym specjalnie na konferencję InternetBeta agencja Planet PR przygotowała ścieżkę questingową z wykorzystaniem technologii mobilnych.

Kolejny raz z rzędu do Rzeszowa zjeżdżają przedstawiciele różnych dziedzin i branż związanych z internetem i nowymi technologiami, by wziąć udział w konferencji InternetBeta. W tym roku w ramach integracji w miasto wyruszą drużyny, zaopatrzone w specjalnie przygotowane mapki questów z rymowaną historią Rzeszowa. Podążając trasą, poza standardowymi zagadkami questingowymi będą musieli wykonać szereg zadań, opartych o aplikacje mobilne takie, jak: Facebook, Foursquare, czytnik QR kodów. Dzięki zastosowaniu owych aplikacji uczestnicy będą mogli wykorzystać do zabawy swoje naturalne środowisko pracy, jakim jest sieć. Także internauci z całego świata będą mogli obserwować questingowe starcie swoich znajomych, a przy tym odkrywać interesujące zakątki miasta.

Jest to innowacyjna forma promocji Rzeszowa, do tej pory niespotykana w żadnym innym mieście. Questy przyciągają rzesze turystów, zaciekawiają ich miastem, a teraz powstały specjalne zadania dla miłośników nowoczesnych technologii. Nie wymaga  to dużych nakładów pieniędzy, a przy odpowiednim zaangażowaniu niewątpliwie przyniesie miastu wiele korzyści. Dzięki internetowemu meldowaniu się i dzieleniu zdjęciami na portalach społecznościowych Rzeszów zyskuje nowych ambasadorów – mówi Agnieszka Szczekala, Inspektor w Wydziale Promocji Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.

Questing, czyli turystyka z zagadkami polega na nietypowym odkrywaniu dziedzictwa regionalnego, dzięki przygotowanym nieoznakowanym szlakom turystycznym. Poprzez połączenie zabawy z edukacją zmienia wymiar turystyki, a sam zwiedzający z biernego słuchacza przeistacza się w poszukiwacza skarbów. Jego celem jest odkrycie tajemnic, zapomnianych historii, bogactwa kulturowego, czy historycznego danego miejsca. W Polsce istnieje już blisko 200 ścieżek edukacyjnych, ale dopiero ta specjalnie przygotowana na tegoroczną edycję konferencji InternetBeta wykorzystuje dodatkowo potencjał aplikacji mobilnych.

Chcemy pokazać, że questing, który tak szybko zyskuje popularność na całym świecie, może wciąż się rozwijać, zgodnie z trendami obowiązującymi w społeczeństwie. Stąd też pomysł wykorzystania Facebooka czy Foursquare. Questy to zabawa dla każdego – zarówno dla rodzin z dziećmi jak i biznesmanów, którzy na co dzień nie rozstają się ze swoimi smartphone’ami – mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR.

Uczestnicy InternetBeta zmierzą się z interaktywnym questem 25 września po zmroku.