plane

Blog

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski@planetpr.pl

  • Anna Watza
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza@planetpr.pl

  • Malgorzata_Szywala
    Małgorzata Szywała

    tel. 666 300 053

    m.szywala@planetpr.pl

  • Dorota_Ryciak
    Dorota Ryciak

    tel. 666 300 052

    d.ryciak@planetpr.pl

  • Katarzyna Banas
    Katarzyna Banaś

    tel. 666 300 054

    k.banas@planetpr.pl

  • Izabela Ozaist
    Izabela Ozaist

    tel. 666 300 057

    i.ozaist@planetpr.pl

  • Karolina Potempa
    Karolina Potempa

    tel. 666 300 058

    k.potempa@planetpr.pl

  • Magdalena Wymazala
    Magdalena Wymazała

    tel. 666 300 051

    m.wymazala@planetpr.pl

  • Sylwia Wozniak
    Sylwia Woźniak

    tel. 012 376 42 70

    s.wozniak@planetpr.pl

test

Rośnie konkurencja na rynku rejestracji domen

Konsumenci nie zadowalają się już promocyjnymi warunkami cenowymi w pierwszym roku użytkowania i masowo przepływają do rejestratorów oferujących niskie ceny przedłużenia domeny.  W pierwszym kwartale 2011 roku NASK odnotował aż 77 546 transferów domen pomiędzy dostawcami. Porównując ten wynik z latami poprzednimi, liczba ta jest ponad dwukrotnie wyższa niż w pierwszych kwartałach roku 2010 i 2009 Na tak wysoki wskaźnik złożyły się z jednej strony migracje pomiędzy rejestratorami, z drugiej zaś, pojawienie się nowych partnerów specjalizujących się w rynku wtórnym domen.

Na dynamikę wzrostu ilości transferów wpływa niewątpliwie również świadomość konsumentów. Potwierdzają to badania ankietowe przeprowadzone przez Supermarket Usług Internetowych uti.pl. O ile kilka lat temu priorytetem dla osób rejestrujących domeny były najniższe (czy u niektórych operatorów zerowe) koszty dzierżawy w pierwszym roku, dziś zwraca się większą uwagę na warunki przedłużenia umowy, co potwierdziło aż 74% ankietowanych. Według statystyk udostępnionych przez uti.pl od początku 2011 roku prawie 50% zarejestrowanych domen w serwisie pochodzi z transferów od innych operatorów.

Korzystanie z usług rejestratorów jest w większości przypadków współpracą długofalową, dlatego ważna jest weryfikacja zasad współpracy w perspektywie kilku lat. Tym bardziej, że oferty promocyjne wiążą się niejednokrotnie ze znaczącymi obwarowaniami dotyczącymi możliwości przeniesienia domeny i innymi kruczkami regulaminie, które często obligują do ponoszenia dodatkowych kosztów lub powodują trudności w uzyskaniu dostępu do kodu authoinfo.

„Rejestratorzy stoją przed nie lada wyzwaniem budowania lojalności wśród dotychczasowych klientów. Dla wielu będzie się to wiązało z koniecznością wprowadzania większych udogodnień, jak chociażby dostęp do innych usług, wprowadzenie różnych form płatności i przypominanie o końcu ważności domeny nie tylko mailem, ale również SMS-em, itd. Spełnianie coraz bardziej wygórowanych oczekiwań klientów jest ważne również ze względu na fakt, że liczba partnerów NASK dynamicznie wzrasta” – mówi Dariusz Korona z uti.pl. W ciągu pierwszego kwartału b.r. przybyło ich 12, co daje sumę 160 pośredników. Dla aktywnych internautów jest to optymistyczny sygnał, że wzrośnie konkurencyjność ofert operatorów.