plane

Blog

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski@planetpr.pl

  • Anna Watza
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza@planetpr.pl

  • Malgorzata_Szywala
    Małgorzata Szywała

    tel. 666 300 053

    m.szywala@planetpr.pl

  • Dorota_Ryciak
    Dorota Ryciak

    tel. 666 300 052

    d.ryciak@planetpr.pl

  • Katarzyna Banas
    Katarzyna Banaś

    tel. 666 300 054

    k.banas@planetpr.pl

  • Izabela Ozaist
    Izabela Ozaist

    tel. 666 300 057

    i.ozaist@planetpr.pl

  • Karolina Potempa
    Karolina Potempa

    tel. 666 300 058

    k.potempa@planetpr.pl

  • Magdalena Wymazala
    Magdalena Wymazała

    tel. 666 300 051

    m.wymazala@planetpr.pl

  • Sylwia Wozniak
    Sylwia Woźniak

    tel. 012 376 42 70

    s.wozniak@planetpr.pl

test

Nie daj się wiosennej depresji!

Zmęczenie wiosenne może trwać od kilku dni do kilku tygodni będąc dla wielu osób zagadką. W  rzeczywistości taki stan jest zupełnie naturalny. Takie uczucie ma związek z  niedoborami witamin C, D i E oraz mikroelementów w zimowej, ubogiej diecie – tłumaczy Dorota Bajczyk, ekspert portalu Zdronet.pl. – Ich niedobór objawia się właśnie m.in. apatią i problemami z pamięcią oraz koncentracją.

Dieta

Tego typu niedobór najszybciej możemy zlikwidować suplementami, ale zamiast tego lepiej sięgnąć po zbilansowaną dietę bogatą m.in. w ryby lub chude mięso, pełnoziarniste pieczywo, nabiał i nowalijki. Powinniśmy pamiętać o częstszych, a  mniejszych posiłkach (optymalną ilością jest 5) i obowiązkowo – o śniadaniu. Jeśli nie jesteśmy do niego przyzwyczajeni i  niechętnie rano jemy kanapkę, bądź płatki z mlekiem, warto pomyśleć choćby o jogurcie, bądź owocu.
Zamiast wielu filiżanek kawy i mocnej herbaty warto także sięgnąć po herbaty ziołowe i  owocowe oraz dużą ilość wody mineralnej.

Odpoczynek

Kolejną przyczyną wiosennego zmęczenia jest zmiana funkcjonowania naszego układu odpornościowego – dodaje Dorota Bajczyk. – W zimie był on nastawiony na maksymalną obronę, teraz może trochę odpocząć. Jednak nim się do tego przystosuje – niezbędne jest zwolnienie tempa życia i dużo odpoczynku.

Choć odpoczynek w napiętym grafiku często wydaje się nam często niemożliwy, to jednak jest niezbędny. Przede wszystkim organizm w tym okresie potrzebuje wiele snu (7-8 godzin nie jest w tym okresie zbędnym luksusem), a także możliwość wyciszenia (choćby poprzez krótkie spacery, czy słuchanie muzyki relaksacyjnej).

Równie pomocne mogą się okazać śmiech (dotlenia, a także pobudza do pracy przeponę i  płuca) oraz słońce. To właśnie ono pomaga osiągać szczęście – uśmiecha się Dorota Bajczyk ze Zdronet.pl – W rzeczywistości stymuluje pracę przysadki, która z kolei produkuje serotoninę, zwaną hormonem szczęścia. Dalej następuje pobudzenie układu nerwowego i  krwionośnego, a my czujemy się po prostu coraz lepiej.

Osobom, które nie mają możliwości skorzystania z uroków słońca pozostaje możliwość kuracji tzw. światłem spolaryzowanym, bądź lampą fluoroscencyjną. Tego typu światło poprawia nastrój i samopoczucie, jednak działa na ludzki organizm znacznie mniej kompleksowo niż światło słoneczne, dlatego taka zamiana powinna być dyktowana raczej koniecznością niż zachcianką.

Kolory

Na koniec – niezwykle pomocne są także… kolory. Oprócz wiosennego odświeżenia szafy (chowamy grube swetry, wyciągamy cienkie bluzki/koszule, czy też sukienki), zwróćmy uwagę na kolory. Wyrzućmy stare, szare ubrania z  naszej szafy, które wprowadzają nas tylko w zły nastrój – zachęca Bajczyk. W  ich miejsce niech przyjdą jasne (żółte, zielone) lub intensywne (czerwone, fioletowe) kolory, które działają na nas energetycznie i pozytywnie wpływają na nasz nastrój.

O marce Zdronet.pl

Marka ZdroNet.pl należy do krakowskiej firmy Emedico Sp. z o.o.
Celem portalu ZdroNet.pl jest kompleksowe dostarczanie informacji i  pomaganie użytkownikom w podejmowaniu właściwych decyzji zdrowotnych. Baza wiedzy w  postaci artykułów i odpowiedzi na pytania jest przygotowana w  sposób przystępny dla osób nie związanych z zawodami medycznymi i stanowi obecnie największe polskie internetowe kompendium na temat zdrowia.
Projekt współfinansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, pod nadzorem PARP.
Więcej na www.ZdroNet.pl