plane

Blog

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski@planetpr.pl

  • Anna Watza
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza@planetpr.pl

  • Malgorzata_Szywala
    Małgorzata Szywała

    tel. 666 300 053

    m.szywala@planetpr.pl

  • Dorota_Ryciak
    Dorota Ryciak

    tel. 666 300 052

    d.ryciak@planetpr.pl

  • Katarzyna Banas
    Katarzyna Banaś

    tel. 666 300 054

    k.banas@planetpr.pl

  • Izabela Ozaist
    Izabela Ozaist

    tel. 666 300 057

    i.ozaist@planetpr.pl

  • Karolina Potempa
    Karolina Potempa

    tel. 666 300 058

    k.potempa@planetpr.pl

  • Magdalena Wymazala
    Magdalena Wymazała

    tel. 666 300 051

    m.wymazala@planetpr.pl

  • Sylwia Wozniak
    Sylwia Woźniak

    tel. 012 376 42 70

    s.wozniak@planetpr.pl

test

Kurs Europa – Świętokrzyska promocja w Sztokholmie

Spotkanie z mieszkańcami Sztokholmu to jeden z elementów kampanii promocyjnej realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. W trakcie trzymiesięcznego rejsu załoga żaglowca „Fryderyk Chopin” promuje polską kulturę, tradycję i walory turystyczne wśród mieszkańców najważniejszych europejskich miast portowych. Udział w tym niekonwencjonalnym przedsięwzięciu miało także województwo świętokrzyskie – w czasie trzydniowej wizyty delegacja, z prezesem Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Jackiem Kowalczykiem, wzięła udział w spotkaniach z mieszkańcami Sztokholmu, mediami i przedstawicielami miejscowej branży turystycznej.

Wizytę w Sztokholmie rozpoczęła uroczysta gala w miejskim ratuszu, połączona z występem świętokrzyskiego Trio Jazzowego i tancerzy. W Złotej Sali, gdzie tradycyjnie wręczane są Nagrody Nobla, przedstawicieli regionu przyjęła szwedzka delegacja przedstawicieli świata kultury i polityki, z królową Sylwią na czele. Natomiast w środę, w samym centrum Sztokholmu rozpoczął się dwudniowy piknik promujący najciekawsze turystycznie regiony Polski. W dwóch przestronnych namiotach rozstawionych w pobliżu żaglowca można było uzyskać materiały na temat Polski, skosztować tradycyjnych potraw kuchni regionalnej, czy nauczyć się podstaw poloneza.

Na stoisku Świętokrzyskiego mieszkańcy miasta mogli obejrzeć zdjęcia i filmy prezentujące region oraz zdobyć wszelkie praktyczne informacje. „Imprezą żyje cały Sztokholm, a nasza oferta turystyczna wzbudziła wielkie zainteresowanie. Rozdaliśmy dziesiątki tysięcy folderów, płyt i innych gadżetów reklamujących region” – relacjonuje Jacek Kowalczyk. Zwiedzających szczególnie urzekło bogactwo krajobrazów oraz żywe w regionie podania i legendy. Młodzi miłośnicy Muminków i twórczości Astrid Lindgren chętnie przysłuchiwali się opowieściom o Koziołku Matołku, żywo interesując się przy tym Europejskim Centrum Bajki, a logo ze Świętokrzyską Czarownicą było motywem najchętniej malowanym na specjalnie przygotowanych fortepianach. Sztokholm to pierwszy port na trasie żaglowca, do którego zawitało województwo świętokrzyskie, ale – jak obiecują przedstawiciele regionu – na pewno nie ostatni.

 

„Chopin. The Course” – o projekcie
Kampania „Chopin. The Course”, organizowana przez POT to element projektu ”Promujmy Polskę Razem”, którego celem jest wzmocnienie współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w promocję kraju na świecie. Trzymiesięczny rejs żaglowca „Fryderyk Chopin” po najważniejszych portach w Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji jest główną akcją w ramach projektu, wpisującą się dodatkowo w obchody roku polskiego kompozytora. Projekt, zainaugurowany podczas tegorocznych Dni Morza „Sail Szczecin 2010”, ma przybliżyć mieszkańcom krajów nadbałtyckich polską kulturę, historię i kuchnię – za sprawą ambasadorów kampanii zachęcić do przyjazdu do Polski. W każdym z odwiedzanych miast odbędą się koncerty, pikniki, warsztaty – wiele spotkań i imprez zaplanowano też na pokładzie żaglowca. Europejska wyprawa zakończy się 19 września, kiedy to „Fryderyk Chopin” przybije do portu w Gdyni.