plane

Blog

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski@planetpr.pl

  • Anna Watza
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza@planetpr.pl

  • Malgorzata_Szywala
    Małgorzata Szywała

    tel. 666 300 053

    m.szywala@planetpr.pl

  • Dorota_Ryciak
    Dorota Ryciak

    tel. 666 300 052

    d.ryciak@planetpr.pl

  • Katarzyna Banas
    Katarzyna Banaś

    tel. 666 300 054

    k.banas@planetpr.pl

  • Izabela Ozaist
    Izabela Ozaist

    tel. 666 300 057

    i.ozaist@planetpr.pl

  • Karolina Potempa
    Karolina Potempa

    tel. 666 300 058

    k.potempa@planetpr.pl

  • Magdalena Wymazala
    Magdalena Wymazała

    tel. 666 300 051

    m.wymazala@planetpr.pl

  • Sylwia Wozniak
    Sylwia Woźniak

    tel. 012 376 42 70

    s.wozniak@planetpr.pl

test

Czy questing wypromuje Suwalszczyznę?

Dwudniowe warsztaty zorganizowano w ramach projektu: Turystyczna Sieć Współpracy – klaster „SUWALSZCZYZNA-MAZURY”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 2.2.1. Poprawa jakości usług Świadczonych przez instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności.
Głównym celem przedsięwzięcia jest podjęcie wspólnych inicjatyw promujących postawy przedsiębiorcze i wspierających rozwój przedsiębiorczości w nowoczesnej, zorganizowanej formie (klastrowej) na obszarze dwóch województw.

W szkoleniu wzięli udział partnerzy projektu: przedstawiciele Suwalskiej Izby Rolniczo-Turystycznej, Augustowskiej Organizacji Turystycznej, Lokalnej Organizacji Ziemi Oleckiej, Gminy Gołdap , Gminy Miasta Ełk oraz przedstawiciele Wigierskiego Parku Narodowego, Suwalskiego Parku Krajobrazowego, Muzeum Marii Konopnickiej, Muzeum Wigier a także obiektu hotelarskiego Dom Nauczyciela.

Jednym z działań przedsięwzięcia jest podjęcie wysiłku w kierunku stworzenia i rozwoju sieciowych produktów turystycznych „Suwalszczyzna-Mazury”. Stworzenie kilku questów jako trwałych, nowoczesnych narzędzi promocji to – w moim przekonaniu – klucz do sukcesu – mówi Elżbieta Niedziejko, prezes SIRT. Pierwsze warsztaty już za nami. Specjaliści z Planet PR wyposażyli nas w niezbędną wiedzę merytoryczną, ale także praktyczną – jak zbudować dobry quest. Inspiracją, a także tematem przewodnim modelowego questu Skarb króla Błystka, który powstał w trakcie warsztatów, był utwór Marii Konopnickiej (rodowitej Suwalczanki) „O krasnoludkach i sierotce Marysi”. To właśnie krasnoludki z tego utworu oprowadzą turystów po najciekawszych zakątkach Suwałk i pomogą w poznaniu tego, co dla mieszkańców stanowi wartość najwyższą.

Czy nowatorska metoda odkrywania dziedzictwa kulturowego jaką jest questing, okaże się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę?
Przekonamy się niebawem. Tymczasem poszukajmy Skarbu Króla Błystka. Będzie to możliwe, kiedy powstanie finalna wersja suwalskiego questu. Dzięki niemu każdy turysta, który zawita latem do Suwałk, będzie mógł osobiście dokonać zaskakującego odkrycia.

 

O Suwalskiej Izbie Turystyczno – Rolniczej
Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna (SIRT) funkcjonuje od października 1991 roku jako pozarządowa organizacja non profit zarejestrowana na podstawie Ustawy o Izbach Gospodarczych. Obecnie SIRT zrzesza ok. 80 podmiotów z terenu 26 gmin północno-wschodniej części Polski (województwa podlaskiego i warmińsko – mazurskiego). Więcej informacji na www.suwalki-turystyka.info.pl